Orice domeniu de succes cu multe reusite si rezultate pozitive, are cateva reguli cheie sau anumite principii dupa care se ghideaza. Astfel, ca si in domeniul copywriting-ului sunt cateva aspecte foarte importante care trebuie luate in considerare. Daca ne dorim ca acesta sa asigure comunicarea eficienta dintre potentialul cumparator si brand. Eu prefer sa le numesc reguli de aur, deoarece ele creeaza defapt un copywriter de calitate.
Prima regula pe care o consider eu ca fiind cea mai importanta, este sa emani transparenta. Increderea sta la baza oricarui contract incheiat cu succes. Atunci cand tu oferi transparenta, cand creezi o relatie apropiata cu clientul, el va capata incredere in tine si va dori sa aiba o colaborare de lunga durata. Nimeni nu isi doreste un colaborator care nu ii transmite incredere. Trebuie sa tii cont ca acel client are nevoie de acest sentiment din partea ta, pentru ca el isi lasa toata afacerea pe mana ta. Responsabilitatea ta este sa creezi un continut bun care sa aiba rezultatele dorite, si nu numai.
Inlocuieste expresiile de genul acesta ”Eu sunt cel mai bun, cumpara de la mine” cu ”Las proiectele mele sa vorbeasca despre reusite si despre ce as putea sa fac pentru dumneavoastra”. Desi auzim peste tot ca oamenii se autopromoveaza, este total gresit. Am evoluat foarte mult, si de-a lungul timpului oamenii au ajuns sa apeleze la alte forme de promovare. Lauda de sine, nu va face decat sa iti alunge clientii. Ei sunt interesati de ce poti face pentru ei, de modul in care serviciile tale va aduce beneficii brandului lor.
Foloseste in textele tale expresia cu ”tu” si la persoana a doua, astfel cititorul se simte apropiat de tine si creezi o relatie familala, dar totusi putin formala. Care respecta anumite standarde.
Nu utiliza cuvinte cheie in exces
Optimizarea pentru motoarele de cautare este o modalitate care iti aduce in mod constant cititori. Pentru a avea succes trebuie sa fii la curent cu toate update-urile algoritmilor.
Repetitia unui cuvant nu face altceva decat sa fie foarte plictisitoare, dar pe parcurs vei descoperi ca si ineficienta.
Poti utiliza sinonime pentru ca sunt multe articole care rankeaza si pe un cuvant cheie fara sa apara in continut, datorita sinonimelor.
Foloseste alineate
Un text format din paragrafe interminabile si cu fraze lungi, va obosi cititorul. Un text alcatuit din mai multe alineate este mult mai usor de scanat, atrage mult mai bine fiind ordonat si iti da senzatia de o buna organizare. Cititorul poate extrage cu usurinta ideile principale.
Evita folosirea unor termeni stiintifici si a jargonului
Daca folosesti un astfel de limbaj, atragi doar un anumit public. Tu ai nevoie ca textele tale sa fie intelese de toata lumea, indiferent de domeniul in care activeaza. Fii liber in utilizarea unor expresii ce contin cuvinte uzuale.
Foloseste cuvinte senzoriale
Centrii nervosi ai creierului responsabili cu simturile, se activeaza atunci cand percep cuvinte ca ”fin”, ”delicios”, ”elegant”. Pe un site oamenii nu pot simti gustul sau mirosul, dar isi pot crea o anumita imagine despre ceea se afla acolo, datorita acestor cuvinte senzoriale. Procesul in sine nu este greu, dar este de impact.
Orice copywriter care se vrea a fi de succes trebuie sa foloseasca aceste reguli de aur, care ii vor aduce tot ceea ce isi doreste.