Google My Business este o aplicație gratuită pe care platforma Google ne-o oferă pentru a ne promova compania, ONG-ul sau brandul nostru. Prin utilizarea acestei aplicații vom avea ocazia să apărem în partea de sus pe anumite pagini din cadrul motoarelor de căutare, in funcție de locația utilizatorului. Evident este nevoie și de o optimizare a profilului. Aceasta aplicație ne definește pe noi ca și companie sau brand în spațiul local.
Utilizarea aplicație Google My Business conferă în funcție de IP-ul sau locatia retelei de wi-fi utilizata de catre persoanele care efectuează cautari pe internet, anumite informații cu privire la firmele din zona in care se afla, ce corespund cerintelor acestora (daca sunt relevante). Astfel, rezultatele aplicatiei pot fi afișate sub formă unor indicații prin intermediul hărților Google Maps, în care vor fi prezentate detaliile firmelor existente in localitatea sau regiunea din care face parte dispozitivul. Spre exemplu dacă căutăm cuvântul restaurant de pe un telefon care are locația in Sibiu, vom avea urmatoarele rezultate afisate in partea de sus a paginii:

Beneficii
Google My Business oferă practic o oportunitate de a atrage și a interacționa cu potențialii clienți în urma efectuării de către aceștia a unor căutări cu privire la anumite servicii ce țin de domeniul tău de activitate. Profilul Google my business vine de asemenea, pe lângă posibilitatea oferirii unor detalii cu privire la datele de contact ale companiei și la serviciile prestate, cu avantajul de a primii recenzii și comentarii direct de la persoanele cu care ai interacționat. Acest lucru este foarte important pentru că o companie care are minim 5 recenzii pozitive, respectiv de 5 stele, este văzută bine de Google și se poate clasa chiar într-o poziție foarte bună în lista de firme prezentată cu servicii similare (binenteles, si dimensiunea competitivitatii reprezinta un factor de care se va tine cont in acest caz). Din acest motiv, este recomandat ca pentru fiecare recenzie primită prin intermediul acestei aplicații să răspundeți, multumind pentru pentru feedback-ul primit. O companie care interactioneaza pe aceasta cale cu clientii, poate oferii impresii bune celor care vizualizeaza profilul.
Un aspect foarte important al utilizării acestei aplicații este acela că orice companie se poate promova pe internet gratuit, chiar dacă aceasta nu deține inca un site web sau un profil de Facebook. Este bine de știut că există situații în care o companie aflată la început, precum un Startup, ar avea nevoie de ceva timp până când își creează un site web care să aibă rezultate pozitive în motoarele de căutare și să genereze mulți clienți.
Este adevărat însă că în cadrul acestei aplicații avem și posibilitatea de a căruia o pagină web integrată, însă aceasta va conține în adresa URL elemente specifice aplicației lucru care nu ar ajutat neapărat
foarte mult la promovarea brandului din punct de vedere estetic. Insa pentru inceput, aceasta posibilitate are avantajul ca este gratuita.
În interiorul profilului pe care urmează să ți le creezi vei avea numeroase posibilități de a introduce postări care să apară în informațiile companiei tale, numeroase fotografii, produsele pe care le furnizezi, tipurile de servicii, site-ul oficial de unde utilizatorii pot afla și vedea mai multe detalii și nu în ultimul rând posibilitatea de a primi mesaje direct de la aceștia.
Printre informațiile pe care le poți furniza cu privire la compania ta se numără: stabilirea unui program de lucru, datele de contact, site-ul web si nu in ultimul rand oferirea unor link-uri pentru programarea.