Importanta cuvintelor cheie?
Cuvintele cheie reprezinta anumite grupuri de termeni (expresii) ce fac parte din continutul paginilor web. Acestea au ca scop imbunatatirea mesajului si adaptarea acestuia la nevoia utilizatorilor care efectueaza cautari online. Cu cat un text este mai relevant pentru solicitarile utilizatorilor in motoarele de cautare, cu atat acesta va fi afisat mai sus.
Relevanta continutului
Programele (robotii sau crawlerele) prin intermediul carora Google stabileste relevanta si calitatea unor site-uri pentru afisarea lor in motoarele de cautare se leaga de anumite componente cheie din codul paginilor. Astfel etichetele META utilizate, headline-urile sau link-urile trebuie sa fie in concordanta cu tematica continutului vizibil utilizatorilor.
Pentru ca o pagina sa fie cat mai relevanta pentru motoarele de cautare si in concordanta cu nevoile utilizatorilor, aceasta necesita inainte de toate de un audit al cuvintelor cheie. Odata ce acesta este realizat, se stabilesc anumiti termeni care descriu tema continutului, sunt folositi de cat mai putine site-uri (competitie scazuta) si detin un volum mare de cautari de pe internet.
Cateva elemente importante in optimizarea paginii web
- <Title>- Acesta reprezinta titlul paginii si este printre primele lucruri pe care robotii Google le cauta in cod. Acesta va fi folosit ca titlul si in paginile Google, deasupra adresai URL si a descrierii continutului. Astfel, daca utilizam cuvinte cheie care au un volum mare de cautari, acestea trebui sa fie introduse aici, pentru a sugera utilizatorilor ca pagina este in concordanta cu ceea ce au cautat. Titlurile paginilor unui website trebuie sa fie unice si sa nu contina mai mult de 70 de caractere.
- Tagurile META (<meta>) – acestea contin informatii importante cu privire la continutul site-ului, cum ar fi: descrierea pagini (un scurt rezumat), numele autorului, limba folosita, cuvintele cheie cele mai sugestive pentru care se doreste afisarea in motoarele de cautare si viewport-ul (acesta arata ca pagina este adaptabila din punct de vedere al dimensiunii ecranului). Tagurile META sunt si ele foarte importante, deoarece ele indica despre ce este vorba in continut.
- Utilizarea cuvintelor cheie in titlurile si subtitlurile din pagina. Daca nici un titlu nu face referire la cuvintele pe care le-am introdus in tag-urile META, macar prin intermediul unor sinonime, cat de relevant poate fi continutul pentru Google, respectiv un robot?
- Utilizarea cuvintelor cheie in paragrafe.
- Folosirea unei descrieri si a unui titlu personalizat pentru fiecare imagine folosita in pagina. Spre exemplu, atunci cand cautam un cuvant cheie pe Google, si selectam ca rezultatele primite sa fie imagini, noi vom vedea o multime de poze care au relevanta cu cuvintele cautate. Daca acestea nu ar avea o descriere sau un titlu relevant, ele nu ar aparea acolo. De aceea, site-urile care contin aceste aspecte sunt bine vazute de Google si au sansa sa fie vizitate de mai multi utilizatori.
- Folosirea unor cuvinte cheie intr-o adresa URL. In acest mod site-ul va fi mai usor de retinut de catre alte persoane si il poate face mai relevant pentru motoarele de cautari.
- Utilizarea unei adrese canonice.
- Design responsive (adaptabil pentru toate dispozitivele).