meta title si meta descriere

Importanta meta descrierii si a meta titlului

Meta descrierea este textul prin intemediul caruia se indeplinesc caracteristici importante de SEO. Totodata acesta  va fi afisat de catre motoarele de cautare in descrierea site-ului tau.

El descrie si sumarizeaza pentru utilizatori continutul paginii tale si arata beneficile acesteia in motoarelor de cautare. Aici, meta descrierea va aparea imediat sub numele site-ului, in enumerarea rezultatelor returnate de cautare (SERP), la fel ca si meta titlul.

Lipsa meta descrierii va duce la returnarea ca si descriere a primului paragraf din prima pagina a site-ului.

De aceea este foarte important ca meta descrierea sa fie facuta intr-un mod profesionist si sa respecte principii de baza SEO.

O meta descriere cat mai atragatoare va ajuta maxim la rata de accesare a site-ului (click through rate).

Asta inseamna ca iti va aduce mai multi vizitatori pe pagina, atrasi de descrierea facuta. Mai mult trafic= mai multe sanse de a atrage clienti, parteneri, sau de a genera interes pentru site-ul tau.

Claritate si adresabilitate

Aceasta descriere trebuie sa indeplineasca 2 parametri foarte importanti:

  1. sa fie scrisa intr-un stil cat  mai clar si atragator pentru vizitator
  2. sa cuprinda cuvinte cheie care sa ajute motoarele de cautare sa o considere relevanta pentru domeniul/nisa careia ii este adresata.

Textul meta descrierii este recomandat sa fie cat mai scurt (maxim 250-270 caractere) si cat mai condensat in informatie.

Astfel meta descrierea va functiona ca si text cu relevanta organic, adica informatie pura, relevanta atat pentru motoarele de cautare cat si pentru utilizator. Ea va functiona ca un sumar al paginii tale.

Ce inseamna asta?

Ca informatie cuprinsa, aici trebuie sa fie de o relevanta maxima: ca si cum ai urca un deal in fuga maxima si odata ajuns sus, sa transmiti cele mai importante idei ca sa salvezi pe cineva.

Trebuie sa transmita doar informatie pura.

Cum faci asta?

  1. Research cat mai detaliat asupra domeniului pentru care scrii
  2. Intelegerea nevoilor utilizatorului
  3. Sumarizarea ideilor cele mai importante
  4. Utilizarea de fraze conclusive
  5. Utilizarea de cuvinte cu relevanta SEO
  6. Concizie in termeni
  7. Relevanta in informatie

ATENTIE!

Nu folosi aceeasi meta descriere pentru fiecare pagina a site-ului. Acest obicei se numeste ‘canibalizare’ si poate face ca motoarele de cautare sa nu mai inteleaga care pagina este cea mai relevanta.

Foloseste o meta descriere unica pentru fiecare pagina si cuvinte cheie relevante pentru fiecare.

Idei care trebuie sa fie cuprinse in metadescriere:

  1. beneficiile aduse de catre produsul tau
  2. diferentiatorii care fac produsul tau unic
  3. gradul de acoperirea a nevoilor utilizatorului

Utilizatorii sunt interesati de cateva lucruri la prima vedere a descrierii: vor da click daca gasesc valoare imediata si atractie emotiva asupra a ceea ce se ofera.

Deci trebuie sa oferi elemente de unicitate in fiecare meta descriere, avand grija sa folosesti o proportie rationala de cuvinte cheie.

Meta titlul este sumarul intregului text al meta descrierii. Este esenta relevantei decrierii paginii tale.

Este extrem de important pentru a aparea cat mai clar in returnarea rezultatelor motoarelor de cautare (SERP).

De altfel, un titlu interesant si concluziv va atrage utilizatorul sa intre pe site, tocmai de aceea acesta trebuie sa fie clar, concis si descriptiv.

Meta titlul nu trebuie sa depaseasca 50-60 de caractere (maxim 10 cuvinte) si trebuie sa contina OBLIGATORIU:

  1. Ideea principala a site-ului (ce livreaza cel mai valoros site-ul tau)
  2. Numele companiei, produsului, serviciului (din perspectiva dezvoltarii de branding)
  3. Relevanta pentru utilizator, punctul de atractie,  plus valoarea pe care site-ul o aduce. Bineinteles asta va duce la cresterea ratei de vizitare (CTR).
  4. Cuvinte relevante pentru domeniul vizat
  5. Sa fie relevant si unic pentru pagina aleasa
  6. Descriptiv in ceea ce priveste continutul paginii si scopului pentru care a fost create
  7. Trebuie sa inceapa cu o denumire relevanta, pentru ca va aparea si in partea de sus a descrierii site-ului

Unele site-uri externe, in special cele de social media (Facebook, Instagram) vor folosi titlul paginii tale pentru a-l afisa ca prim continut relevant, atunci cand pagina este distribuita.

Lucruri de evitat atat in meta descriere cat si in meta titlu:

  1. Evitati aglomerarea de cuvinte cheie si respectati proportia 20%
  2. Evitati cuvintele care nu va diferentiaza de alte pagini

Tips and tricks:

  1. In meta titlu poti folosi emoji (alege cu grija, nu toate emoji sunt returnate corect de catre motoarele de cautare. De aceea trebuie probat inainte de utilizare).
  2. Google sau alte motoare pot sterge si inlocui atat meta descrierea cat si meta titlul daca acestea nu sunt considerate relevante pentru utilizator.
  3. Google va scurta atat meta titlul cat si meta descrierea daca acestea sunt prea lungi
  4. Fiecare pagina trebuie sa aiba meta descrierea si meta titlul ei
  5. Foloseste verbe  si fraze de actiune: viziteaza, cumpara acum, citeste mai mult, gaseste imediat, inchiriaza azi, rezerva imediat, profita, primeste gratuit
  6. Anunta elementele de valoare: insciere in 2 minute, gratuitate, 5000  de utilizatori multumiti
  7. Foloseste caractere speciale care pot atrage: ~*~GRATUIT~*~ SUNA IMEDIAT!!!
  8. Evita folosirea exclusa a literelor capitale; poate fi suparator pentru cititor
  9. Evita repetarea suparatoare a aceluiasi/acelorlasi cuvinte.
  10. Foloseste un titlu pentru fiecare pagina a site-ului
  11. Fa o descriere unica a fiecarei pagini
  12. Scrie simplu, ca si cand ai vorbi cu un prieten si vrei sa-I dai un sfat bun

Concluzie: atat meta descrierea cat si meta titlul trebuie sa fie scrise cat mai clar, cu informatie relevanta si cuvinte care sa ajute atat vizitatorul sa fie cat mai atras sa intre pe site cat si motoarele de cautare sa le afiseze cat mai usor si in nisa relevanta aleasa.

Distribuie: