“Vaca nu da lapte!”
Un titlu nefericit, la prima vedere:
Cum sa nu dea o vaca lapte? Ce vrei sa spui cu asta? Ce aiureala o fi in textul urmator? E o gluma, nu?
Multe, multe intrebari. De ce ar scrie cineva asa ceva?
Insa, cel mai inspirat titlu posibil este cel care agata total cititorul propunandu-i sa isi gaseasca imediat un scenariu propriu dupa care se va desfasura ceea ce urmeaza. Cu cat mai multe intrebari va naste, cu atat va fi mai atragator, mai interesant sa duca cititorul mai departe in text.
Propune-i o premiza gresita si rezolv-o intr-un mod inedit, neasteptat si surprinzator.
La final se creaza efectul de “wow”.
Scrierea unui titlu care sa atraga tine in mare masura de constructia coerenta a textului, si mai putin de inspiratia de moment a celui care redacteaza. Scrierea creativa, indiferent ca este copywriting sau de content writing, are o structura clara, aproape matematica. Asa cum am mai spus, un text are nevoie de un research temeinic si dedicat. Niciun mare copywriter nu livreaza texte din inspiratie, ci din documentare si intelegerea exacta a structurii textului.
In mare, structura textului este urmatoarea:
- Premiza textului
- Ideile principale
- Dezvoltare text
- Elemente de legatura
- Amanunte inedite
- Incheiere
- Concluzie
Titlu este cel care declanseaza si atrage cititorul. Este primul pas in acceptarea ideii de a citi textul.
In functie de efectul dorit, el poate fi:
- Inedit
- Informativ
- Descriptiv
- Sumativ
- Argumentativ
- Comparativ
- Interogativ
Cum scriu un titlu atragator?
- Fa-l cat mai scurt
- Livreaza beneficiul principal, direct
- Lanseaza o noutate absoluta
- Aduce o stire senzationala
- Pune o intrebare
- Apeleaza la dorinta cititorului de a sti mai mult
- Spune ce sa faci/cum sa rezolvi
- Este o resursa imediata de informatie pretioasa
- Contine un numar sau o cifra care areun efect de suport pentru text
Titlu poate fi redactat intr-o formula clasica de redactare:
- Cine vrea mai multe beneficii…?
- Ce aduce nou….?
- Unde gasesti cele mai bune….?
- Cum beneficiezi imediat de…?
- Cand vrei sa….?
Exemple de titluri, in functie de rolul lor
- Sumativ
- Iata cum a proiectat Mercedes noul model
- Cum poti arata cu 10 ani mai tanara
- Asa poti dubla numarul vizitelor de pe site
- Informativ
- 5 modele noi te asteapta in magazin
- 5 metode ca sa dublezi vanzarile
- Metoda mai putin cunoscuta ca sa mentii o temperatura constanta in casa
- 3 metode rapide ca sa aduci clientii pe site
- Efectul de rezolvare imediata
- Plugin-ul care a revolutionat SEO
- Acum mananci cat vrei si scapi de kilogramele in plus
- Cum scrii ca un profesionist in 3 pasi simpli
- Recompensativ*
- Dublarea investitiei in mod rapid (pentru publicul care vrea ROI rapid)
- Infografice facute in 5 minute (pentru specialist)
- 3 metode de a negocia eficient salariul (pentru cei care isi cauta un nou loc de munca)
*Mergi direct catre beneficiul adus. Pentru asta este nevoie sa intelegi foarte bine care este acesta pentru publicul tinta. Chiar daca cititorul nu va trece de titlu, tot va ramane cu informatia in cap.
5. De tip anunt (aduce o informatie de interes maxim)
- Noul model de telefon se gaseste la noi
- O idee inovativa sa atragi clienti noi
- Cele mai noi 5 metode pentru titlurile care vand
- Noul Ford atinge 280km/ora in 3 secunde
6. Interogativ
- Cum te imbraci la cocktail in 2022?
- Tu cum faci analizele calitative?
- Vrei un avans pentru un laptop nou?
7. Super informativ (apeleaza la dorinta de a invata ceva nou)
- Cum sa scrii un titlu incitant in 15 minute
- Cum sa te lasi de fumat in 24 de ore
- Cum sa faci bani pentru pensie investind 10 lei
8. Call to action inclus:
- Inscrie-te acum si beneficiezi de 1 luna GRATUIT
- Scriu primele 3 texte fara niciun comision
- Primeste GRATUIT 1 lectie de social media
Titlul poate deveni cea mai importanta sursa de informare.
Pentru un titlu perfect adu cele mai interesante tips and tricks, scurtaturi sau rezolvari:
- 10 metode medicale spri care sa slabesti 3 kilograme pe saptamana
- Friptura perfecta in 3 pasi simpli
- 7 lucruri de care ai nevoie pentru vacanta ideala
Si…nu uita
…………………………………………………………………………………………..
Vaca nu da lapte
Acesta este secretul vietii impartasit de un fermier copiilor sai. Ea trebuie mulsa.
Ca sa o poti mulge trebuie hranita, adapata, ingrijita in fiecare zi. Asta presupune sa te trezesti zilnic dis-de-dimineata, sa mergi cu ea la pascut, sa cureti zilnic hambarul in care sta, sa folosesti scaunelul si galeata si sa faci miscarile corecte ca sa obtii laptele. La fel este si in calea pe care o alegi pentru viata ta profesionala.
Lucrurile nu sunt automate și gratuite: VREAU, CER, PRIMESC. Sunt oameni care cred că vacile dau lapte. Lucrurile pe care le obții sunt rezultatul efortului depus.
In realitate, toti pasii pe care ii faci in scoala, la fiecare loc de munca, te vor duce catre obtinerea unei galeti pline de lapte.
Orice incercare de scurta traseul va duce la mai putin lapte. Ai obtinut laptele? Perfect, acum poti face si smantana si unt. Adica poti obtine plus valoare. Premizele au fost costruite corect.
Caramizile carierei tale sunt asezate intr-o structura solida, pe care niciun cutremur nu o darama definitiv.