Probabil si tu ai auzit destul de des aceste 3 functii, si intr-un fel sau altul ai facut o confunzie intre ele, sau ai considerat ca este vorba despre acelasi lucru. Intr-adevar, este vorba despre sarcini diferite, dar de multe ori ajungem sa le combinam pentru a avea un rezultat dorit.
Ca si copywriter sarcina ta este sa scrii despre produse/ servicii/ brand-uri pentru a vinde. De ce si pentru ce are nevoie omul de acel produs/ serviciu/ brand. Acesta pe care tu i-l oferi, si nu altceva.
Atunci cand vine vorba despre content writing, ne gandim la un continut educativ pe o anumita informatie pe care cititorul o primeste de la website-ul sau blogul pentru care scrii. Content ne duce cu gandul la continut, text, imagini, video, insa ca si content writer trebuie doar sa scrii texte: descrieri de produse, servicii, caracteristici, detalii etc.
Creative writing, in mod sigur latura aceasta este mult mai potrivita pentru cei care pasionati de emotii, literatura, film, muzica. Este folosita pentru a transmite propriile emotii, sentimente trairi.
Si cumva uneori toate acestea sunt imbinate, mai ales daca facem referire la content writing si creative writing care formeaza echipa pereche pentru a atrage clienti.
Cum poti gasi un content writing sau un copywriting bun?
In primul rand, content writer este foarte preocupat de acel continut care educa, distreaza sau informeaza publicul. Scopul este sa atraga publicul pe anumite canale, site-uri web, bloguri, social media printr-o metoda mult mai profi, si anume educarea.
• Foloseste cuvinte cheie pentru a maximiza calitatea motorului de cautare
• Structureaza continutul astfel incat sa fie usor de citit
• Foloseste un anumit limbaj pentru a mentine cititorul interesat
• Vine cu propriile idei de continut
Un copywriter bun este diferintiat de toti ceilalti prin modul in care el intelege ce vrea publicul sa auda.
• Intelege nevoile publicului tinta
• Face research despre business
• Explica intr-o maniera simpla conceptele complicate
• Intelege SEO
• Utilieaza storytelling si intelege importanta acestui concept
• Face auzita vocea brandului
Ce beneficii are un business daca foloseste content writing?
Ei bine, content writer-ul iti ajuta business-ul mai mult decat ti-ai putea imaginea. Succesul si durabilitatea unei afaceri nu se bazeaza doar pe un site de prezentare sau un logo, ci se bazeaza pe cuvintele pe care le transmite. Este foarte important modul prin care afacerea noastra se adreseaza publicului, modul prin care ajunge la el.
Ai nevoie de un content writer care sa atraga clienti noi, dar in acelasi timp sa ii pastreze si pe cei vechi.
Cum?
Prin crearea unei relatii de lunga durata, imbinata cu o strategie prin care acestia sa fie informati de noile servicii, produse sau oferte. Si chiar prin fidelizarea lor.
Asadar, fie ca alegi copywriter, content writer sau creative writer, alege-l potrivit pentru afacerea ta, in functie de ceea ce are nevoie afacerea ta pentru a se face cunoscuta, pentru a se dezvolta si pentru a ramane pe piata o lunga durata de timp. In era aceasta digitala, tot publicul este in mediul online, prin intermediul unuicopywriter, content writer sau creative writer care stie sa isi faca bine treaba, vei ajunge la publicul tinta.