Ce sunt cuvintele cheie?
Cuvintele cheie reprezinta niste expresii care descriu pe scurt despre ce este vorba in continutul unui site. Ele au menirea de informa motoarele de cautare cu privire la subiectul abordat in vederea stabilirii unui nivel de relevanta pentru pozitia site-ului in motoarele de cautare.
Criterii de evaluare a cuvintelor
Pentru ca site-ul tau sa fie eficient, nu este de ajuns sa aibe doar un design modern si responsive (adaptabil pentru toate tipurile de dispozitive). Va trebui sa fie usor de gasit de catre publicul larg si sa corespunda nevoilor utilizatorilor. Dar ca sa realizati acest lucru, va trebui inainte de toate sa identificati anumite cuvinte cheie (keywords) potrivite, care sa genereze un trafic ridicat pe site. Inainte de toate, pentru a descoperii si utiliza aceste cuvinte cheie trebuie sa luati in calcul urmatoarele criterii de selectie:
- Volumul cautarilor este esential pentru alegerea celor mai bune cuvinte cheie, cu cat este mai mare, cu atat mai multi vizitatori puteti avea pe paginile site-ului.
- Verificarea concurentei – Daca vrei sa ajungi mai usor si mai repede pe prima pagina in motoarele de cautare iti recomandam sa alegi cuvinte cheie care sunt folosite de un numar mai mic de website-uri.
- Costul per Click – chiar daca nu intentionezi sa publici anunturi Google Ads, acesta poate fi un reper valoros. De regula, cuvintele pentru care se liciteaza mai mult, sunt cuvinte care aduc profit sau trafic.
Instrumente gratuite pentru identificare cuvinte cheie
Pentru a identifica aceste resurse gratuit, poti incerca urmatoarele site-uri:
- Google Trends – un instrument care afiseaza in timp real cuvintele cele mai cautate de oameni pe Google si site-urile partenere. Poti opta sa ti se afiseze rezultatele din ultimele 4 ore, ziua curenta, ultima saptamana, ultima luna sau ultimul an si tot asa. Are un sistem de filtrare a acestor rezultate foarte bine gandit. Poti opta pentru cuvintele cu cel mai mare volum de cautari in functie de tara, perioada, nisa sau canal (Google, Youtube, Flux de stiri sau imagini). Valorile primite reprezinta un sistem de filtrare Google.
- Google Ads – chiar daca nu intentionezi sa postezi anunturi, Google Ads are un instrument de cercetare si estimare a volumului de cautare in functie de cuvintele cheie pe care le introduci. Iti arata de altfel si nivelul competitiei si costurile per click licitate de site-uri.
- Keywords Tool – Un instrument gratuit care extrage date direct de pe Google, Bing sau Youtube. Cu versiunea gratuita poti cauta pana la 750 de cuvinte maxim.
- SEMrush – Spre deosebire de celelalte, SEMrush este gratuit numai 7 zile pentru persoanele care isi creeaza un cont pe site. Iti afiseaza pe langa rezultate si sugestii extra de cuvinte folosite de site-urile competitive.